Thursday, February 24, 2011

opera menu configuration

standard_menu.ini
1. reason to change
a) disable unwanted "translate" menu
b) disable unwanted Inspect Item
c) move "copy" to first for Selection mode
d) use uniform shortcut for image property access.

2. changes to make

[Hotclick Popup Menu]

Item, MI_IDM_DOCCOPY = Copy
Item, M_COPY_TO_NOTE = Copy to note
Platform Win2000-Unix-Mac, Feature Voice, Item, M_HOTCLICK_MENU_ITEM_SPEAK = Speak selection
--------------------1
Item, MI_IDM_SELSEARCH = Hotclick search, 200,,, "Search Web"
Submenu, MI_IDM_SEARCH_DUMMY_PARENT, Internal Search With
--------------------2
Item, MI_IDM_SELDICTIONARY = Hotclick search, 50
Item, MI_IDM_SELENCYCLOPED = Hotclick search, 51
--------------------3
Item, M_HOTCLICK_POPUP_MENU_GOTO_URL = Go to page, "%t"
Item, MI_IDM_SELMAIL = Send text in mail


[Image Popup Menu]
Item, M_OPEN_IMAGE = Open image
Item, M_MENU_RELOAD_IMAGE = Load image
Item, MI_IDM_COPY_FIG_ADDRESS = Copy image address
--------------------1
Item, MI_IDM_SAVE_FIGURE = Save image
Item, M_DOCUMENT_BACKGROUND_MENU_COPY_TO_CLIPBOARD = Copy image
--------------------2
Platform Windows-Mac, Item, M_DOCUMENT_BACKGROUND_MENU_USE_ON_DESKTOP = Use image as desktop background
Item, M_IMAGE_MENU_USE_ON_SPEEDDIAL = Use image as speed dial background
--------------------3
; GhostItem, M_INSPECT_ELEMENT = Inspect element
GhostItem, M_FOLLOW_LONGDESC = Follow Image Description URL
Item, MI_IDM_SHOW_FIGURE_PROPERTIES = Show image properties

No comments: